Mantilla Gálvez, Diana Karina2019-08-262019-08-26https://hdl.handle.net/20.500.12371/4171This article is an analysis of the impact of the Telesecundaria School in the municipality of Cuetzalan, Puebla, on the auxiliary city council of San Miguel Tzinacapan. The analysis focuses on the relationship between telesecundaria education and intercultural education. The general objective of this work revolves around showing the complexity of the relationship between the national educational model expressed in basic education, specifically in telesecundaria and the alternative proposals that have been strengthened through collaborative work from local areas.El presente artículo constituye un análisis del impacto de la escuela telesecundaria en el municipio de Cuetzalan, Puebla, en la junta auxiliar de San Miguel Tzinacapan. El análisis se centra en la relación entre educación telesecundaria y educación intercultural. El objetivo general del presente trabajo gira en torno a mostrar la complejidad de la relación entre el modelo educativo nacional expresado en la educación básica, específicamente en la telesecundaria y la propuesta alternativa que desde algunos ámbitos locales se ha potenciado a través del trabajo colaborativo. application/pdfapplication/xmlCopyright (c) 2018 Tla-Melaua. Revista de Ciencias SocialesTelesecundaria; intercultural education; community of learning; sierra norte de PueblaTelesecundaria]; educación intercultural; comunidad de aprendizaje; sierra norte de PueblaTele-secondary education in Mexico and its relationship with intercultural education: the case of Tetsijtsilin Telesecundaria in the Northern Sierra of PueblaEl impacto de la educación telesecundaria en México y su relación con la educación intercultural: el caso de la telesecundaria Tetsijtsilin en la Sierra Norte de Pueblainfo:eu-repo/semantics/article