Unzué, MartínRovelli, Laura Inés2019-08-262019-08-26https://hdl.handle.net/20.500.12371/4220This research paper analyzes two scientific policies implemented between 2004-2015 from the main agencies of the Argentinian sector and their impact within the framework of national universities. It explores the reach and outcome of the policy in the making of doctorates (Phd’s) and their influence on the recent configuration of postgraduate activity and that of teaching in the university.This research also, investigates the influence the policy of prioritization and scientific research as well as the strategies and orientations of university apparatus. The research is made through a qualitative approach, a documentary survey was carried out, supplemented by interviews with governmental and university authorities.Este trabajo analiza dos políticas científicas implementadas entre 2004-2015 desde las principales agencias del sector de la Argentina y su incidencia en el marco de las universidades nacionales. Se exploran los alcances de la política de formación de doctores y su influencia en la configuración reciente del posgrado y de la carrera docente en la universidad. Por otra parte, se indaga sobre el influjo de la política de priorización de la investigación científica en las estrategias y orientaciones de los dispositivos universitarios. A través de un abordaje cualitativo, se llevó a cabo un relevamiento documental complementado con entrevistas a autoridades gubernamentales y universitarias.application/pdfapplication/xmlCopyright (c) 2017 TLA-MELAUA. Revista de Ciencias SocialesScience, university, politics, doctors, researchSociologíaCiencia; universidad; políticas; doctores; investigación.Changes, trends and challenges of the recent scientific policies in Argentinian National UniversitiesCambios, tendencias y desafíos de las políticas científicas recientes en las universidades nacionales de Argentinainfo:eu-repo/semantics/article